hvordan gør man, hvis man kan ?

Vandkøling d.  30. januar. 2004, skrevet af dashhi
Vist: 311 gange.

dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2004 16:32:58
Svar/Indlæg:
378/106
jeg har lige fået installeret mit asetek.. dejligt :)

men 2 ting.

1: kan man ikke smide den blæser (som er på radi'en) til en fankontroler? så jeg selv kan bestemme hastigheden?

2: den skal jo bruge strøm fra strømforsyningen, det lille stik man bruger til floppy drev og andet, jeg har kun 1 stik af disse, men da kæresten til tider bruger floopy ville det jo være ret at det også virkede... man kan ikke undlade at tilslutte det stik eller? (ved ikke om det gav mening men håber..)



Abild
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2004 17:07:38
Svar/Indlæg:
1287/32
Du skal sætte floppy stikket i ellers starter pumpen ikke samtidigt med computeren. Du kan nok købe en converter så du kan lave en af dine molex stik om til en floppy

ang blæseren så kan du rent faktisk sætte den til den lille kontrollerbox hvor du også kan vælge om den skal køre på 7 eller 12v vha en jumper.

Les manualen!



Locutus_dk
 
Superbruger
Tilføjet:
30-01-2004 17:14:29
Svar/Indlæg:
117/2
Jeg bruger selv en Fanmate til blæseren på mit Asetek kit og det virker rigtig godt. Ok den bliver lidt varmere end hvis den kører for fuld fart.
Men helt ærligt - jeg har en XP2600 TB som er klokket til 200 MHz FSB og køre 2205 Mhz + køling af mit chipset + mit Radeon 9800 pro og den bliver max 50 grader varm ved full load. Og det er med blæseren kørt så langt ned i rpm som muligt - hvilket er en del under de 7 volt som er muligt med standard kittet fra Asetek.

Det med strømmen - prøv at se om du ikke kan finde en "strømtyv" som kan splitte det ene floppy op i to eller om du kan få en der splitter en af de "normale" stik op i en ekstra til floppy. Den skal - så vidt jeg lige ved - kun bruge den til en startpuls, så pumpen og blæseren starter op med din pc.



dashhi
 
Elitebruger
Tilføjet:
31-01-2004 11:27:57
Svar/Indlæg:
378/106
det med strømen har jeg fixet nu :)

men det men fan controlleren :(

jeg er godt med på at man kan ændre på den der box som følger med, men jeg vil nu have det sådan at jeg på min zalman muti fan controller, kan ændre det.. sådan når jeg spiller og eller leger kan jeg stille den på 12V og når jeg skal bruge et stille system kan jeg ændre den til 7V

hvis man tager blæseren fra den box, starter systemet og pumpen så? (når man tænder) eller?