Temperaturfald på 14 grader

Vandkøling d.  27. januar. 2004, skrevet af PartyPhreak
Vist: 415 gange.

PartyPhreak
 
Elitebruger
Tilføjet:
27-01-2004 15:20:10
Svar/Indlæg:
208/51
Halløjsa, ville lige dele en god og en dårlig oplevelse med jer, først den dårlige, en højtaler røg ned fra væggen og ramte min computer som derefter røg ca en meter ned på gulvet med vandkøling og det hele (Selvfølgelig uden kabinetsider), men intet vand røg ud og computeren startede perfekt op bagefter uden at have taget skade ;o)

Og så den gode jeg har tit undret mig over min temperatur på mit vandkøling hvis jeg skruer helt ned for min 120mm blæser på min radiator så stiger temeraturen til ca 58 grader, så prøvede jeg at fjerne det lille støvfilter der sidder foran blæser og radiator og vupti så faldt temperaturen 14 grader ;o) Så nu kører jeg altid med blæseren på laveste trin, endda så lavt at den ikke kan starte hver gang man tænder computeren..

Og lige for at komme til et helt andet emne som jeg læste lige for lidt siden, så er jeg enig med Sajmon om at flow ikke har det store at sige i vandkøling, jeg er ihvertfald overbevist om at jeg ikke får bedre temperaturer ved at opgradere fra 1046 til 1048 ;o)

Hav en god dag folkens!

Thomas Høybye

Niels^
 
Superbruger
Tilføjet:
27-01-2004 15:45:09
Svar/Indlæg:
194/16
Det var sQ heldigt der ikke skete noget med din com.. jeg prøvede noget lignende i går... Jeg var ved at smide en ny NB køler på, men den passede ikke helt så jeg smed en strips i det ene hul, men da jeg ville stramme den med en poligriptang tror jeg det hedder, knækkede stripsen over og jeg bankede mit bundbræt direkte ned i et bord... :l
Jeg smed hurtigt noget strøm til og det startede op... ?:(
Meget heldigt.. :)



castrol
 
Superbruger
Tilføjet:
27-01-2004 15:49:16
Svar/Indlæg:
437/64
Kan sku ikke lade være med at grine, dummer mig sku også så tit 🙂



p0nk_DK
 
Superbruger
Tilføjet:
27-01-2004 15:59:07
Svar/Indlæg:
316/21
hehe det med luftfilteret kunne jeg godt have fortalt dig, da jeg her for et par uger siden, prøvede at lave et støffilter til min comp hvilket resulterede i at, min blæser når den kørte på 12volt, med støvfilteret på, ydede mindre end når den kørte på 5volt....



Mummelmann
 
Superbruger
Tilføjet:
27-01-2004 18:14:34
Svar/Indlæg:
172/55
tillykke... du har hermed gennemført dit kursus i strømningslære... :00



Kristian
 
Superbruger
Tilføjet:
27-01-2004 18:52:34
Svar/Indlæg:
605/29
Hehe har heletiden sagt at man vil have en fin temp med et dårlig slow.
Tag fx. desystemer med 12v pumpe og vandet næsten skal suttes igennem før det kommer, og så pibler det bare rundt...