strøm til 230V pumpe??

Vandkøling d.  21. januar. 2004, skrevet af System
Vist: 375 gange.

System
 
Overclocker
Tilføjet:
21-01-2004 07:51:01
Svar/Indlæg:
0/11005
nu kørte jeg selv med 12v pumpe den gang, men nu er jeg ved at skal lave noget vandkøling for en ven. han har en 230V pumpe hvor fan tager i strøm til den så man ikke er nød til at huske at tænde for pumpen hvergang??

havde tænkt på at åbne strømforsyningen og lode ledningerne på der hvor der normal vis er et stik til strøm til skærm! den tænder jo sammen med..... men sådan en er der ikke! hvad gør jeg?

ligeledes hvad med de ysplitter til vandet ? der er til chipssæt, gfx og cpu!

havde tænkt på at køre ud fra pumpen over i et Y split til cpu den ene og gfx og chipssæt den anden !! hvor gfx og chipssæt kører parellelt med hinanden.....
men bliver flowet for lille??

data:
gfx: radeon 9700 pro
cpu: amd xp 2400+
chips: nforce
The
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2004 08:08:53
Svar/Indlæg:
1836/61
Problemet ved sådan en y-splitter, er normalt flow den nemmeste vej og næsten intet flow den anden vej.

9 af 10 har alle kølehoveder siddende efter hinanden i serie som f.eks denne rækkefølge
Pumpe-CPU-GPU-Chipset-Radiator-Pumpe

Kølevandets temperatur stiger ved mig kun til max. 10 grader over rumtemperatur og derfor er kølevandet også altid koldere end kølehovederne.



-=GeZ=-
 
Elitebruger
Tilføjet:
21-01-2004 10:58:21
Svar/Indlæg:
230/10
Du kan evt. bruge et relæ, og så tage strømmen direkte fra powerstikket. Så undgår du at skulle tænde for pumpen. Din lokale elektronikbiks burde have et relæ du kan bruge...



hyge
 
Superbruger
Tilføjet:
21-01-2004 12:13:56
Svar/Indlæg:
1/0
køb en elspareskinne - og spar lidt på el regningen......

Virker lidt på samme måde som et relæ - når der kommer strøm til den USB, du har sat den i, tændes elskinnen (som er sat til strømnettet)

http://www.energinord.dk/frame...

og så koster den under 100,-