Skærm med striber!

Diverse d.  16. januar. 2004, skrevet af cornerrage
Vist: 334 gange.

cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 17:51:41
Svar/Indlæg:
3532/303
Hej.
Min ven har købt sig en helt ny skærm. nærmere bestemt fik han den i julegave. Det er en Samsung SyncMaster 959NF.
Lige siden han fik den har han haft to sorte streger henover skærmen. Det er et flat CRT billedrør, og det er en 19'.
Skærmen er i sig selv en vildt god skærm hvis i skal spørge mig.
Men så har han været nede og spørge i den forretning han købte den mht. bytning.
Der svarede de at var standard for flat billedrør!
Der ville jeg da sige at det var den største gang lo** jeg nogensinde har hørt.
Selvfølgelig kan det godt være rigtigt, men jeg synes det virker underligt at sende halvfærdige produkter på gaden!

mvh. Rage

Twilight
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 17:58:26
Svar/Indlæg:
597/39
Tjae sony's trinitron skærm har også den her meget tynde stribe tværs hen over billedet, så der er tit noget man må acceptere.

Det gør dog at jeg ikke kunne finde på at købe f.eks. sony.



KleitusIV
 
Redaktør
Tilføjet:
16-01-2004 18:03:01
Svar/Indlæg:
4295/306
Det er skam facts og det har været sådan i RIGTIG mange år!

Alle skærme der bruger Trinitron billedrør har 2 tynde vandrette streger henover skærmen...

...sådan er det desværre og der er intet at gøre ved det. Det burde din kami have undersøgt inden han købte skærmen. :r



DarkSide
 
Superbruger
Tilføjet:
16-01-2004 18:09:46
Svar/Indlæg:
150/14
Jeg har oxo en Trinitron skærm, det er klart den bedste skærm jeg nogensinde har haft, de små sorte varme streger der er ligger man ikke mærke til....


Trinitron er det bedste, sådan er det bare.



cornerrage
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 18:14:01
Svar/Indlæg:
3532/303
hmm.. det var da trist..
Nogen der ved hvorfor de er der?
bare en blind vinkel for lamperne eller hvad?
hmm.. men det ER en fed skærm.. men lidt øv. Faktisk meget skuffet over at man ikke får sådan noget a'vide når man køber!

Har ikke vilde probs med de der streger. Man kan næsten ikke se dem. Men som han siger kunne man lige så godt bytte skærmen hvis det var en fejl!

mvh. Rage



SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 20:37:21
Svar/Indlæg:
1455/78
6# De 2 strenge er der for at holde maskerne på plads, det er lidt svært at forklare da det hurtigt bliver tekniske.

Trinitron teknologi og har som alle Trinitron skærme de såkaldte ”Trinitron-streger.” Stregerne er der to af på denne skærm, de er ret utydelige og man vænner sig lynhurtigt til dem. På normale skærme bruger man en såkaldt Shadow Mask, men på Trinitron skærme bruger man en anden mask, som ikke er perforeret med huller men nærmest består af lodrette streger. Det er her ”Trinitron-stregerne” kommer ind i billedet. De skyldes nemlig nogle vandrette dæmper-snore, der er spændt ud til deres yderste for at holde den lidt anderledes mask på plads. Det er altså disse to dæmper-snore man kan se på skærmen. For at dette ikke kommer til at lyde dårligt vil jeg lige skynde mig at sige at Trinitron rørene har en langt bedre billedkvalitet end andre rør og dette mere end opvejer stregerne.

lidt copy & paste har hardware-test.dk
http://www.hardware-test.dk/te...



Stratos
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-01-2004 20:47:59
Svar/Indlæg:
189/18
Har også en Sony trinitron skærm ... og vil da give #5 ret, det er en kanon skarp og lækkert skærm og de to streger vænder man sig til hurtigt.



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 11:06:55
Svar/Indlæg:
1262/95
Så vidt jeg ved har skærme med Diamandtron billederør ikke de to vandrette streger...



SpaceDog
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 18:47:14
Svar/Indlæg:
1455/78
10# Jo DiamondTron har også 2 vandrette strege

"DiamondTron M2-CRT billedrør som er meget rost og som giver et utroligt flot billede, der står knivskarpt også i hjørnerne. DiamondTron rørene er baseret på Trinitron teknologi og har som alle Trinitron skærme de såkaldte "Trinitron-streger.""

lidt copy & paste har hardware-test.dk
http://www.hardware-test.dk/te...




gogge
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 18:55:22
Svar/Indlæg:
589/75
Har også den skærm der bliver omtalt den har to meget fine striber : like trinitron man ser dem ikke efter en måned .. ;)



OcDevil
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-01-2004 20:27:55
Svar/Indlæg:
1262/95
#11 Takker så ved jeg det... ;)