Fiksere computer til ét access point?

Diverse d.  15. marts. 2014, skrevet af NoNig
Vist: 2843 gange.

NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 14:30:46
Svar/Indlæg:
23132/740
Hey all

(Hvorfor har vi ikke fået en netværks-kategori endnu?)

For noget tid siden, udvidede jeg mine forældres hjemmenetværk ved hjælp af følgende kit: http://www.proshop.dk/Netvaerk...

Løsningen fungerer rigtig fint. Faktisk, fungerer det så fint, at min fatters stationære PC (en Intel NUC med trådløst netkort) af og til skifter imellem de to access points - hhv. routeren i den ene ende af huset og TP-Link'en i den anden.

Tablets, smartphones, bærbare og hvad der ellers kan koble på trådløst, skifter fint imellem de to access points. Men af en eller anden grund, så går min fatters NUC agurk og mister forbindelsen til nettet. Jeg antager, at det er fordi forbindelsen ikke er god nok - men hvorfor skifter den så i det hele taget?

En løsning kunne være, at kable computeren, ligesom den forrige computer var. Men nu er kablet sat til hans printer (så han kan printe trådløst, hvilket faktisk er ret awesome) og jeg ville være ked af at skulle koble endnu mere USB-gear til computeren.

Derfor tænkte jeg, om det måske var muligt at lave en "fast" forbindelse, imellem min fatters NUC og routeren?

Det må, potentielt, gerne gå ud over andre trådløse enheder, da de primært kobler på access pointet i udestuen - men hvis det kunne undgåes, ville det også være et hit.

Forslag modtages 🙂
ICE-Cool
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 16:32:54
Svar/Indlæg:
3799/43
Kan du ikke sætte et Mac filter på din Access point? Sådan at den kun får forbindelse til routeren? Prøv at se side 19 i manualen.

http://www.tp-link.com/resourc...


NoNig
 
Elitebruger
Tilføjet:
15-03-2014 17:07:25
Svar/Indlæg:
23132/740
-> #1

Det kunne godt være en løsning på problemet. Jeg har dog ikke overvejet det, da TP-Link'en er sat op via "WPS" - og jeg vidste ikke om det potentielt kunne skabe problemer.

Melder lige tilbage når jeg har prøvet det af 🙂


eviling
 
Overclocker
Tilføjet:
15-03-2014 20:36:52
Svar/Indlæg:
442/14
Måske Wifi studio eller NetStumbler.

Mener ikke at have set noget indbygget i selve windows.


1EaR
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2014 20:28:38
Svar/Indlæg:
5750/124
Jeg ville også starte med at arbejde i noget MAC-filter, som #1 foreslår 🙂


simsondegn
 
Elitebruger
Tilføjet:
16-03-2014 21:28:30
Svar/Indlæg:
358/92
Kan du ikke bare have en anden adgangskode på den TP-link og lade være med af fortælle det til NUC'en ?