Athlon 64 3000+ vs X2 3800+

Litteratur d.  30. januar. 2006, skrevet af Klavs S
Vist: 6729 gange.

Klavs
 
Elitebruger
Tilføjet:
30-01-2006 16:08:01
Svar/Indlæg:
437/341
Athlon 64 3000+ vs X2 3800+

Link til litteratur: http://www.overclocking.dk/lit...
Chromatoner
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2006 00:01:33
Svar/Indlæg:
16/2
Det var da en generelt udmærket artikel, selvom den var lidt tynd i visse passager, men det er jo den generelle stil, så ingen overraskelse her. Kort og saglig information behøves ikke nødvendigvis være skidt.

Nyhedsværdien er som sådan rimelig, men der har allerede været utallige reviews og artikler af denne type på internettet gennem de sidste måneder. Jeg kan godt se, at artiklen virkelig prøver at være seriøs, men om det er dét, læserne på Hardware-TEST er ude efter, ved jeg virkelig ikke. De mest læste artikler er en X800GTO2 modifications-guide, så seriøsitet er i hvert fald ikke efterspurgt i denne del af "verden". Nej, der skal man nok kigge andetsteds. Det var en lille kommentar om udviklingen på Hardware-TEST som jeg er ret ked af, men herudover KEEP IT UP.



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 02:25:54
Svar/Indlæg:
3640/1231
#1> Really?

Nu har AMD jo været dominerende på spil området gennem længere tid, hvor Intel har haft den store fordel ved multi-tasking. ja, at åbne word 2 ms hurtigere blandt andet.

Nu handler artiklen så heller ikke om Intel - og hvis du læser de artikler vi har skrevet om Intel processorerne vil du vide at vi tester dem til gaming på samme plan som AMD.

Pointen i det han har skrevet, som jeg læser det, er netop at AMD har taget et skridt videre, faktisk lidt væk fra deres stærkeste side, nemlig gaming. Med dualcore misser de jo deres største trumfkort - nemlig gamerne, indtil spillene er med på ideen.

Jeg har ikke skrevet artiklen, men sådan læser og forstår jeg det...

#2> X800GTO2 guiden er først lige poppet på første pladsen, underligt nok egentlig. Den plads har indtil i går været besat af X1900XTX og AMD FX60...
Begge disse artikler var allerede online på HT på launch dagen, det er mig bekendt, mere end du kan finde andre steder i DK?

Udover det, så er den mod-guide faktisk den eneste af slagsen på HT... overhovedet, såh den holder ikke helt ;)
Hardware-TEST består nu, og vil altid bestå af test af hardware... det skal man ikke komme i tvivl om!




Klavs
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 08:23:29
Svar/Indlæg:
437/341
#1> Tak for kritikken - jeg er dog ikke helt sikker på om jeg forstår den eller vi rammer ved siden af hinanden. Det jeg prøver at fortælle er at AMD nu forsøger at sælge dual-core som en løsning til gamere og samtidig bakke op om at spiludviklerne skriver kode, som i højere grad udnytter den ekstra processor-kerne.



Coctail
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 11:51:59
Svar/Indlæg:
2353/24
god og overskuelig artikkel, dejligt at den er fortæller så meget, men uden at være lige så tyk som 'Da vinci mysteriet'..

Alt tyder på at det bliver hardiskene som bliver den helt store flaskehals i vores kommende systemmer, så mon ikke hd producenterne skal til at oppe sig lidt. jeg føler det som om hd producenterne storset kun har tænkt i 'gb' og ikke i læse/skrivehastighed i de sidste mange år.

jeg vil hellere have 2 knap store harddiske, end en kæmpe som tilgengæld er langsom.



B@NG
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 14:08:57
Svar/Indlæg:
3640/1231
Coctail > Ja, du har ganske ret.
Det er desværre blevet et rigtig godt salgs-princip med:

GB
MHz
MPixel
osv osv osv

- Det er noget som størstedelen af befolkningen falder for.
De ser det som meget bedre at have masser af MHz selvom det er på en Celeron processor, masser af MegaPixels selvom det er på dårlig optik, masser af zoom - de ved bare ikke det skal være optisk zoom osv.

Det er synd og skam at det går sådan, men producenterne sælger det bedste de kan og med alle midler i brug.

Heldigvis er der kommet stor hjælp til forbrugerne på disse områder, også i andre kategorier end hardware :)



Lars_hjort
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 14:16:55
Svar/Indlæg:
1900/33
#5Synes je gikke helt du har ret i! De sidste par år er densiteten pr plade forøget temmeligt meget, mener den største er på 125gb pr plade hvilket er 50% mere end for bare et par år side, og som jeg ser det er det en af de bedste måder at øge hastigheden på en mekanisk harddisk da flere omdr. gør den mere larmende og varm!

/Lars



Emillos
 
Overclocker
Tilføjet:
08-02-2006 16:02:54
Svar/Indlæg:
14079/622
Fin test, bare ærgeligt at du ikke sammenligner med en 3200+ efter min mening.

Derudover er der heller ikke noget OCing med i testen?



Klavs
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 16:16:03
Svar/Indlæg:
437/341
#8 Tak for input.

Ville også gerne sammenligne med 3200+, men havde desværre ikke muligheden. Da alternativet så var at overclocke 3000+'eren eller underclocke X2 3800+ (til en variant, som slet ikke findes) valgte jeg at sætte dem op head-to-head.



Jesper
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 18:08:54
Svar/Indlæg:
2072/117
Har selv en X2 3800+ hvor jeg før havde en 3200+ (socket 754) og jeg er super glad for den nye!!!

Den kører alt super, og det er jo fremtiden :P

Jeg råder til at købe en X2 CPU!



Woodgnome
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 19:58:17
Svar/Indlæg:
1888/560
#1 hvor er det lige i den sætning du læser, at vi påstår Intel er ligeglad med gaming?

Det understreges, at gaming er et ekstra vigtigt punkt på AMDs dagsorden og det er vist kun rimeligt med omtanke på, at det gamle ry "Intel er god til office-lignende programmer og AMD er god til spil" stadig hænger ved.

Hvis du kigger på AMDs egne beskrivelser af f.eks. FX processorerne vil du også se, at de altid understreger, at med en FX processor vil man få en spilydelse, der er uden lige (det kan man jo så diskutere :) ).

Hvis man læser den sætning som "Intel er ligeglad med gameren", så læser man vist kun det man vil læse... :00

#3 WRONG!! Min første artikel omhandlede softmod af Radeon 9500NP -> 9700 Pro. N00b 8).

#8 hvis du tænker på ren OC'ing af CPU'erne, så kan du finde min artikel om 3800+'eren på forsiden ellers kan jeg nok ikke hjælpe ;).



Klavs
 
Elitebruger
Tilføjet:
08-02-2006 22:51:24
Svar/Indlæg:
437/341
#12

Ja til dels - er man på budget ville jeg snupper single-core, men ellers klart dual-core. Flere og flere spil understøtter den ekstra processorkerne og så er systemet generelt mere "smooth". Jeg har dog fundet et par enkelte applikationer, som ikke kan lide dual-core (Madden NFL 06 f.eks), men det er meget få og patches vil forhåbentlig løse det.



Klavs
 
Elitebruger
Tilføjet:
10-02-2006 16:33:45
Svar/Indlæg:
437/341
#14

Jeg tror ikke at jeg kunne være mere uening! Artiklen er jo netop ikke en gængs artikel med tilfældigt udvalgte tests. Der redegøres i hvert enkelte scenarie for hvorfor netop denne test er valgt.

Og hvad angår stillistiske og grammatiske fejl må du meget gerne uddybe dem også.



red_martians
 
Moderator
Tilføjet:
15-02-2006 18:01:43
Svar/Indlæg:
7881/1165
Var det egentligtaget mulgit at se den HD-film på single-coren mes den DVD-scrinkede?? :)



Klavs
 
Elitebruger
Tilføjet:
17-02-2006 08:51:49
Svar/Indlæg:
437/341
#18

Ja det var det faktisk, men det var tydeligt at det så bare gik ud over DVD Shrink som application - især når HD-filmen loadede.