Er det her seriøst normalt?

Vandkøling d.  28. september. 2021, skrevet af pansertjald
Vist: 947 gange.

pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2021 22:02:24
Svar/Indlæg:
1119/58

Hej gutter.

 

Jeg skal lige bruge jeres vandkølings ekspertise.

Jeg har en sag kørende med Watercooler.de (Heatkiller) lige nu, som irritere mig virkelig meget. Det er nu anden gang jeg køre en RMA sag hos dem, med det samme problem. Sidste gang fik jeg bytte min GPU block til en ny og så troede jeg jo at alt var som det skulle være, men nej sådan skulle det ikke være.

På den første block jeg købte, der rendte køl væsken ud over de vand banner der er i blockken og jeg havde derfor farver steder på blockken, som ikke skulle være der og det så ud af helved til. Jeg skrev til dem med billider og de skrev tilbage at jeg ville få en ny block og det har jeg så fået, men den her er så være endnu end den første og jeg har derfor skrevet til dem igen.

Men denne gang skriver de tilbage at det er normalt at der kan løbe væske og luft ud over vand bannerne og de derfor ikke kan gøre noget ved det. Jeg har så skrevet til dem at første gang fik jeg en ny block, da de skrev at det var en fejl i blockken. Men denne gang er det nu lige pluseligt normalt?. De siger at der er 0,37mm luft rum, hvor væske og luft kan komme innd og at det er normalt på GPU blocke og at de ikke kan gøre noget ved det.

Er der nogen af jer, der har haft så stort et problem med jeres blockke, som jeg har med min?.

I kan se på billede hvor slemt det er. Jeg havde selvblandet lille farve i og den blå farve som blev brugt er rendt ud over det hele i GPU blockken. Der er intet at se i min CPU block. Jeg har puttet hvid væske i, for at man kan se det helt tydligt.




Tråden blev redigeret 1 gang, sidst af pansertjald d. 28-09-2021 22:02:45.
Anomynous
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2021 22:47:29
Svar/Indlæg:
382/14

Ved sgu ikke om det er normalt, men det ser da træls ud. Og mærkeligt de godkender RMA første gang mens som du siger anden gang er det åbenbart normalt....



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af Anomynous d. 28-09-2021 22:47:49.


pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
28-09-2021 22:53:45
Svar/Indlæg:
1119/58

Nu har jeg skrevet til dem, at de ikke skal gøre mere med den RMA sag, da de jo aligevel ikke har tænkt sig at gøre noget ved det og så har jeg bestilt en EK block i stedet for. Så ikke mere heatkiller for mig, selvom deres blockke ser pisse fede ud 



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af pansertjald d. 28-09-2021 22:56:49.


NicklasAPJ
 
Skribent
Tilføjet:
28-09-2021 23:55:05
Svar/Indlæg:
1893/88

Godkender de første gang, skal de også anden gang... det kan ikke ikke gå fra at være en fejl til at være helt normalt :( SÅ ENIG MERE med dig..

Gå med Ek, der ved man hvad man for... "for det meste"



Svaret blev redigeret 1 gang, sidst af NicklasAPJ d. 28-09-2021 23:55:32.


freak_master
 
Redaktør
Tilføjet:
29-09-2021 08:32:26
Svar/Indlæg:
6367/477

Jeg har nu set det flere gange før, så helt unormalt er det ikke for mig.

Ikke at det er iorden, og når de har godkendt det en gang skal de vel også igen.



pansertjald
 
Superbruger
Tilføjet:
29-09-2021 22:05:42
Svar/Indlæg:
1119/58

Efter at ha skrevet sammen med Watercooler det meste af formiddagen i dag, så har de endelig accepteret RMA sagen, så jeg skal sende blockken tilbage til dem og så får jeg mine penge tilbage.

Men det er sgu lidt utroligt at man skal bruge 3 dage på at få dem til at accepteret at der er nnoget galt med deres block, som IKKE er min skyld. Så aldrig mere noget fra watercooler.

Kunne godt tyde lidt på at der er mange som har samme problem med deres blockke som mig og de derfor ikke er meget for at påtage sig skylden og accepteret RMA sager, da det jo koster dem masser af penge. Men der er jo deres egen skyld, hvis de ikke har kvalitets testet godt nok på deres RTX 2080 blockke.

Så nu er mit system rent EK, når den nye block kommer. Nu glemte jeg jo selvfølgelig at bestille en backplate, men er den nødvendig når jeg vertikal mounter min GPU?



Cocio21
 
Moderator
Tilføjet:
29-09-2021 23:15:37
Svar/Indlæg:
4981/47

#5

De fleste backplates giver intet udover det kosmetiske 🙂 Mange giver faktisk dårligere temps :P

Mht deres gpu blok, så tror jeg det hænger sammen med deres valg af "acceptable" tolerancer, en tolerance på 0,37mm er klare billigere at producere fremfor en på for eks 0,15mm.

Så det er nok for at spare at de ikke laver de blokke "ordenligt", hvilket jeg syntes er lidt hul i hovedet med en gennemsigtig blok, den er jo netop også et kosmetisk produkt sammenlignet med nickle/acetal blok hvor du ikke ville kunne se flow igennem.



gandalf18
 
Ny Skribent
Tilføjet:
30-09-2021 08:01:18
Svar/Indlæg:
5678/460

 

Cocio21 skrev d. 29-09-2021 23:15:37

#5

De fleste backplates giver intet udover det kosmetiske 🙂 Mange giver faktisk dårligere temps :P

Mht deres gpu blok, så tror jeg det hænger sammen med deres valg af "acceptable" tolerancer, en tolerance på 0,37mm er klare billigere at producere fremfor en på for eks 0,15mm.

Så det er nok for at spare at de ikke laver de blokke "ordenligt", hvilket jeg syntes er lidt hul i hovedet med en gennemsigtig blok, den er jo netop også et kosmetisk produkt sammenlignet med nickle/acetal blok hvor du ikke ville kunne se flow igennem.

backplates er  lidt sjove .. nogen er super smart desginet og guider smart case airflow igennem .. andre er som skovl der bare skovler luft ind uden det kommer ud og skaber heatpocket :) 

men med 30 serien fra nvidia med ram osv. bag på kortet også er det pludselig blevet vigtig med en god backplate .. og ordentlig kontakt :) hehe